shutterstock_284666447

Stránka 404 – důležitá součást každého webu

Chybová stránka s kódem 404 je ta, která se uživateli zobrazí tehdy, když se dostane na stránku, která na serveru neexistuje. Pokud si nenastavíte chybovou stránku, dostane uživatel pouze obecné chybové hlášení z Vašeho hostingu. Máte chybovou stránku?

Jak vypadá Vaše chybová stránka 404, zjistíte jednoduše. Stačí za svou doménu připsat několik náhodných písmen. Např. www.eabm.cz/abcdefg, vyzkoušejte.

Jak by měla vypadat?

Především přehledně. Můžete jednoduše vložit text o chybovosti, ale také to můžete nechat na grafikovi, který si s ní vyhraje. Ukázky skvělých grafických prací najdete na konci článku. Určitě by měl být zachován design webu, aby nebyl návštěvník zmaten. Informace o chybě by měla být nejvýraznější a na první pohled čitelná.

Obsah stránky 404

Základem je samozřejmě text s chybou, ale jsou i další důležité prvky, na které by se nemělo zapomenout. Např. odkaz zpět na hlavní stranu nebo do kategorie. Docela často se zde zobrazuje vyhledávání, kde jednoduše dáte návštěvníkovi možnost najít něco jiného. U eshopu zde můžou být zobrazeny doporučené produkty.

Rozhodně by zde neměl být text ve smyslu „zkuste to prosím později“. Protože to není pravda. Když je to neexistující stránka a v našem případě zcela vymyšlená, tak nebude fungovat ani později. Proto nebudeme návštěvníka uvádět v omyl a raději mu napíšeme, aby požadovaný dokument zkusil najít například v mapě stránek, pomocí vyhledávacího políčka nebo mu prostě sdělíme, že daný obsah už neexistuje.

Jak chybová stránka vznikne?

Velice jednoduše. Vyhledávač stále odkazuje na starý článek, který jste už dávno z webu odstranili nebo jste adresu již neexistujícího článku jste zapomněli smazat z komentářů nebo diskutujících fór.

Mohli jste také přejmenovat položku menu nebo článek a rázem se upravila i url adresa, což se většinou stává při úpravách webu v redakčním systému. Také jste ho mohli přesunout do jiné kategorie nebo nabídky.

Nebo si adresu jednoduše někdo vymyslel jako my na začátku článku.

Usnadněte uživateli další kroky

Uživatele můžete odkázat i na ostatní články na Vašem webu, ukázat mu další produkty z Vaší nabídky atd. Zkrátka se pokuste udělat maximum pro to, abyste jeho nepříjemné překvapení obrátili ve svůj prospěch a o návštěvníka nepřišli.

chyba-404-strana-nenalezena

seznam-najdu-tam-co-neznam

administrátor / seo / marketing

Vojtěch Kocián

administrátor / seo / marketing

Napsat komentář

Emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *